ماسه بادی

قیمت هرتن شن و ماسه کرجآشنایی با ماسه بادی و کاربردهای آن

سنگدانه‌هایی همچون شن و ماسه از ترکیبات اصلی ساخت بتن به شمار می‌آیند که از پرمصرف‌ترین مصالح در سراسر جهان اند؛ در نگاه عمرانی، ماسه در گروه سنگدانه‌های درشت با اندازه 0.075 تا 4.75 میلی‌متر طبقه‌بندی می‌شود و ابعاد آن کوچک‌تر از شن و بزرگ‌تر از خاک رس است. ماسه بسته به نحوه پیدایش و خواص فیزیکی، انواع مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین آن‌ها ماسه بادی است. در این مطلب با خصوصیات ماسه بادی و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

ماسه بادی کرج

شما مشتریان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت استعلام قیمت و خرید مصالح و ماسه بادی در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم در تمامی ایام هفته با شماره ۰۹۱۲۳۶۷۹۶۹۱ تماس بگیرید.

فرآیند تولید

ذرات این نوع ماسه در اثر غلطیدن و سایش سنگدانه‌ها به روی هم تشکیل می‌شوند. عامل اصلی برخورد و سایش سنگدانه‌ها، وزش باد است، به همین علت این نوع ماسه را ماسه بادی نام‌گذاری کرده‌اند. عواملی همچون سرعت و وزش باد، حجم رسوبات دردسترس و پوشش گیاهی منطقه، نقش مهمی در شکل‌گیری ماسه بادی ایفا می‌کنند.

در طبیعت منابع زیادی از این نوع ماسه را می‌توان در پهنه‌های کویری، سواحل دریاها و مسیل رودخانه‌ها یافت. اما از آن جا که برداشت بی‌رویه از این منابع، موجب آسیب رساندن به محیط زیست منطقه می‌شود، تولید آن در کارخانجات شن و ماسه نیز انجام می‌گیرد.

روند تولید در کارخانجات شن و ماسه

برای تولید ماسه بادی در مرحله اول باید مواد اولیه از منابع طبیعی استخراج و به محل کارخانه منتقل شوند. برای شروع، محموله‌ها درون قیف ریخته شده و توسط فک به مواد ریزتر تبدیل می‌شوند. محصولات خردشده با عبور از نوارهای نقاله به بخش کوبیت یا سنگ‌شکن ضربه‌ای می‌رسند. سپس محموله به سمت سرند هدایت می‌شود و در این بخش ذرات بر اساس ابعادشان تفکیک می‌گردند.

برای توضیحات بیشتر در خصوص انواع شن و ماسه و تفاوت آن هامی توانید مقاله (تفاوت شن و ماسه چیست؟) را در وبلاگ نمونه سازان آفتاب بخوانید.

ماسه بادی چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین زمینه‌های مصرف، مربوط به صنعت ساختمان است که به عنوان بخش پرکننده در ساخت ملات و دوغاب استفاده می‌شود. ملات‌های ساخته شده با ماسه بادی، به دلیل ریز بودن ذرات آن، از کیفیت و چسبندگی قابل قبولی برخوردارند. علاوه بر ساخت انواع بتن سازه‌ای اعم از بتن سبک تا سنگین، استفاده از این مصالح به همراه سنگدانه‌های بزرگ‌تر برای ساخت بتن مصرفی سقف‌های کاذب و پی ساختمان مناسب است. ملات‌ ساخته‌شده با ماسه بادی در درزگیری‌ها، نصب قطعات سنگی، نگهداری لوله‌ها و اجزای تأسیسات کاربرد دارد.

دیگر کاربرد این نوع ماسه در ساخت زمین بازی کودکان و محوطه‌های ورزشی ساحلی است. برای مثال می‌توان برای ساخت زمین فوتبال و والیبال ساحلی این نوع ماسه را به کار برد. در کشاورزی و پرورش گل و گیاه نیز از ماسه بادی استفاده زیادی می‌شود. ترکیبی آن با انواع خاک‌های آلی برای رشد و نمو بهتر برخی از گیاهان مفید است.

ماسه بادی از محموله‌های پرکاربرد در صنایع عمرانی و کشاورزی به شمار می‌آید و با وجود کارخانجات شن و ماسه، دسترسی به آن در تمامی نقاط کشور فراهم می‌شود. کارخانجات تولید شن و ماسه نمونه‌سازان آفتاب یکی از قطب‌های تأمین انواع محموله‌های شن و ماسه در کرج، هشتگرد، کمال‌شهر، تهراندشت، طارم و سایر مناطق همجوار محسوب می‌شود و با ارائه محصولات باکیفیت در راستای اعتلای صنعت ساخت‌وساز و آبادانی کشور می‌کوشد.

مجموعه کارخانجات شن و ماسه نمونه سازان آفتاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه محصولات با استاندارد ملی آماده فروش انواع شن و ماسه با دوشعبه فعال در شهر کرج و طارم می باشد. شما همراهان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت استعلام بها و خرید ماسه بادی کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم در تمامی ایام هفته با شماره ۰۹۱۲۳۶۷۹۶۹۱ تماس بگیرید.