قیمت هرتن شن و ماسه کرجکاربرد بیس شسته

در اغلب مسیرهایی که ترافیک بالا دارند، جاده را از سه لایه زیراساس، اساس و رویه می‌سازند. این عمل به خاطر حفظ دوام و کیفیت راه در اثر بارهایی است که در طول زمان به سطح جاده وارد می‌شود. استفاده از مصالح مرغوب در کنار طراحی دقیق توسط مهندس خبره، باعث می‌شود ایمنی راه در طول عمر مفید آن، تأمین گردد و جاده دچار خرابی‌های گسترده، فرونشست و ترک‌خوردگی نشود. بیس شسته به همان لایه اساس گفته می‌شود که از مصالح شسته ساخته شده باشد. در این مطلب با بیس شسته بیشتر آشنا می‌شویم.

شما مشتریان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت استعلام بها و خرید بیس جاده و بیس شسته در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم در تمامی ایام هفته با شماره ۰۹۱۲۳۶۷۹۶۹۱ تماس بگیرید.

شن و ماسه شسته کرج

بیس جاده چیست؟

در مواقعی که خاک بستر مقاومت کافی نداشته و آمدوشد وسایل نقلیه در یک مسیر زیاد باشد، روسازی را در سه لایه متفاوت انجام می‌دهند. ضخامت و جنس هر یک از این سه لایه متفاوت است و بر اساس مصالح دردسترس و تجربیات مهندس تعیین می‌گردد. لایه‌ای که مستقیما روی خاک بستر قرار می‌گیرد زیر اساس یا SUB BASE نام دارد. در ساخت این لایه از مصالحی همچون سنگ شکسته و شن‌وماسه استفاده می‌شود.

لایه بعدی BASE یا اساس است که نقش مهمی در حفظ سلامت آسفالت و کیفیت راه ایفا می‌کند. به همین دلیل در ساخت آن بهتر است از مصالح مرغوب مثل سنگ شکسته، شن‌ و ماسه شکسته و اجزای تثبیت‌شده با قیر، آهک و سیمان استفاده گردد. پس از اجرای بیس جاده، لایه نهایی را که رویه نام دارد اجرا می‌کنند. جنس این لایه می‌تواند از جنس رویه شنی، آسفالت مخلوط، بتن آسفالتی و بتن سیمانی باشد.

بیس شسته چیست؟

بیس شسته همان لایه بیس جاده است که برای ساخت آن از مصالحی همچون شن و ماسه شسته استفاده شده باشد. پس از سختی و دوام، یکی دیگر از خصوصیات مهم مصالح میزان تمیزی آن‌ها است. مصالح مصرفی در بیس باید تمیز و عاری از مواد خارجی مثل مواد آلی و سنگ‌های نرم و کم‌دوام باشد. چنانچه مصالح سنگی حاوی گردوخاک یا مصالح ریزدانه مثل رس و لای باشند، باید میزان ناخالصی آن‌ها با انجام آزمایشاتی همچون ارزش ماسه‌ای سنجیده شود.
برای آشنایی بیشتر با انواع شن و ماسه و تفاوت آن هامی توانید مقاله (تفاوت شن و ماسه چیست؟) را در وبلاگ نمونه سازان آفتاب مطالعه نمایید.

تمیزی مصالح سنگی با آزمایش هم‌ارز ماسه‌ای تعیین می‌شود تا میزان نسبی ریزدانه‌ها به‌دست آید. چرا که وجود این ناخالصی‌ها مستقیما روی میزان کیفیت و مقاومت محصولات نهایی اثرگذار است. در استانداردهای معتبر برای انجام هر گونه عملیات عمرانی همچون ساخت بتن و راهسازی، مقدار مجاز هم‌ارز ماسه ذکر شده. برای مثال در لایه اساس راه‌های اصلی، مقدار به‌دست‌آمده از آزمایش نباید از 40 درصد کمتر باشد. چنانچه مقدار مواد ریزدانه در مصالح ما از مقدار مجاز برای عملیات مربوطه بیشتر باشد، باید توسط روش‌های پیشنهادی این میزان کاهش یابد. در کارخانجات شن و ماسه، مصالح را طی مراحلی شسته و سپس خشک می‌کنند تا میزان گردوخاک ناخواسته کاهش یابد.

مراحل تولید بیس شسته (شن و ماسه شسته)

برای تولید شن و ماسه شسته ابتدا باید سنگ‌های بزرگ به وسیله انفجار یا بیل میکانیکی به قطعات کوچکتر تبدیل شوند. این قطعات پس از ورود به کارخانه درون قیف ریخته و وارد سنگ‌شکن می‎شوند. پس از این مرحله سنگ‌های خردشده بار دیگر به واحد کوبیت منتقل می‎شوند تا به ابعاد شن و ماسه خرد گردند. شن و ماسه با ورود به سرند در چند سایز مختلف تفکیک می‌شوند و بخشی از آن‌ها برای شست‌وشو به واحد کلاسیفایر انتقال می‌یابند. این مصالح پس از شست‌و‌‌شو برای خشک شدن به واحد رطوبت‌گیر هدایت می‌شوند. در نهایت با الک کردن شن و ماسه، روند تولید مصالح شسته به پایان می‌رسد.

فرآیند تولید شن و ماسه شسته

جمع‌بندی

در این مطلب با بیس شسته و اهمیت آن در راهسازی آشنا شدید. کارخانجات تولید شن و ماسه نمونه‌سازان آفتاب، تأمین مصالح سنگی در مناطق کرج، هشتگرد، کمال‌شهر، تهراندشت و سایر شهرهای دور و نزدیک را بر عهده دارد. جهت مشاهده محصولات کارخانه‌ای این مجموعه دعوت می‌کنیم از بخش ارتباط با ما و واحد فروش سایت دیدن نمایید.

مجموعه کارخانجات شن و ماسه نمونه سازان آفتاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه محصولات با استاندارد ملی آماده فروش انواع شن و ماسه با دوشعبه فعال در شهر کرج و طارم می باشد. شما همراهان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت خرید و استعلام قیمت بیس جاده و بیس شسته در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم در تمامی ایام هفته با شماره ۰۹۱۲۳۶۷۹۶۹۱ تماس بگیرید.