قیمت هرتن شن و ماسه کرجدانه سنگ‌های با اندازه 0.075 تا 4.75 میلی متر ماسه اطلاق می‌شوند. دسته‌بندی ماسه‌ها بر اساس عواملی نظیر منشا پیدایش و اندازه سنگدانه‌ها و … صورت می گیرد. برای آشنایی با این محصول در ادامه این مقاله از نمونه سازان آفتاب با ما همراه باشید.شما مشتریان محترم معدن نمونه سازان آفتاب می توانید برای خرید ماسه شسته طبیعی کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم و همچنین استعلام قیمت مصالح، ۲۴ ساعت شبانه روز با شماره 09123679691 تماس حاصل نمایید، همکاران ما در کارخانجات نمونه سازان آفتاب پاسخگوی شما خواهند بود.

ماسه طبیعی شسته کرج

 

منشا پیدایش ماسه شسته طبیعی

  • ماسه به صورت طبیعی از سواحل دریاها و همچنین بستر رودخانه‌ها استخراج می‌شود. ماسه بادی و ماسه رودخانه‌ای، به طور کلی ماسه شسته طبیعی حاصل برداشت سنگدانه‌ها از این منابع است.
  • دسته دیگر ماسه‌ها، ماسه شکسته است که در مقابل ماسه طبیعی قرار دارد. به موجب اینکه برداشت ماسه از منابع طبیعی نیاز بازار را تامین نخواهد کرد کارخانجات شن و ماسه به تولید مصنوع شن و ماسه می‌پردازند .

ماسه چه به صورت طبیعی برداشت شود و چه حاصل تولید به صورت مصنوعی باشد، ترکیبی از ماسه و خاک می‌باشد. وجود خاک در این ترکیب بسته به نوع کاربرد آن می‌تواند ویژگی مثبت و یا منفی تلقی گردد. وجود خاک در ملات فرم پذیری آن را بهبود می‌بخشد اما در مواردی که استحکام ملات اهمیت داشته باشد خاک مانع از ایجاد ترکیب با کیفیت ماسه و سیمان می‌گردد که می‌تواند خطرات جانی و مالی را به همراه داشته باشد.برای مصارفی همچون تهیه بتن، تهیه ملات (برای اجرای سنگ نما و اجرای کاشی و سرامیک ساختمان‌ها) از ماسه شسته شده و ماسه دوبار شور استفاده می‌کنند. مقدار خاک موجود در ماسه شسته طبیعی شده کمتر از 4% است به همین جهت دیگر خاک مانع اتصال دانه‌های ماسه و سیمان نخواهد شد و ملات تهیه شده استحکام خوبی خواهد داشت.

کاربرد ماسه شسته

  • ماسه شسته: به صورت معمول از ماسه شسته طبیعی شده در تهیه ملات برای اجرای سنگ نما و همچنین کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.
  • ماسه دوبارشور: ماسه دوبار شور به دلیل ارائه استحکام بالا در ترکیب بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماسه دوبارشور از مصالح پرمصرف در صنعت ساختمان سازی است. نزدیک به 70%  از حجم بتن را شن و ماسه شسته تشکیل می‌دهد.

فرآیند تولید

ابتدا ماسه طبیعی را از الک می‌گذرانند و سپس توسط دستگاه کلاسیفایر شست و شو می‌دهند. بعد از طی این مراحل ماسه شسته شده وارد دستگاه رطوبت گیر و خشک کن می‌شود. بعد از خشک شدن ماسه طبیعی مرحله الک برای بار دوم تکرار می‌شود سپس مقداری مواد ریزدانه روی مواد و مصالح در سرند می‌ریزند. این کار باعث تولید ماسه با ریزدانه‌های بیشتر خواهد شد.
اگر در تهیه ملات، خاک موجود در ماسه شسته شده بیش از 4% باشد استحکام و چسبندگی آن کاهش می‌یابد و به همین جهت باید سیمان بیشتری به آن اضافه کرد تا به چسبندگی و استحکام مطلوب برسد؛ این امر موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

سایر کاربرد های ماسه شسته

  • بذر و قلمه‌گیری: ماسه شسته طبیعی شده در ترکیب با کمپست و پیت ساختار سست مخلوطی ایجاد می‌کند که بستری مناسب برای جوانه زدن و ریشه کردن قلمه‌ها است.
  • پرورش گیاه: جهت جلوگیری از خفه شدن و پوسیده شدن ریشه و همچنین تخلیه سریع آب اضافه گلدان‌ها.
  • سبک شدن خاک سنگین: با ترکیب ماسه شسته و خاک رسی زهکشی بهتری انجام می‌شود و بستر برای رشد بهتر ریشه فراهم می‌گردد.

مجموعه کارخانجات شن و ماسه نمونه سازان آفتاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه محصولات با استاندارد ملی آماده فروش انواع شن و ماسه با دوشعبه فعال در شهر کرج و طارم می باشد. شما مخاطبان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت خرید ماسه شسته طبیعی کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم با شماره 09123679691 تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با انواع شن و ماسه مقاله (تفاوت شن و ماسه چیست؟) را مطالعه نمایید.