خرید مخلوط شن وماسه مناسب برای بتن در کرجقلوه سنگ به عنوان مصالح زیبا، در دسترس، ارزان با مقاومت بالا و تنوع رنگبندی در محوطه سازی مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. به سنگ‌های ۳ تا ۲۰ سانتی‌متر که ظاهری گرد و صیقلی دارند قلوه سنگ می‌گویند که به صورت طبیعی در بستر رودخانه‌ها یافت می‌شود. در این مقاله از نمونه سازان آفتاب به بررسی انواع قلوه سنگ و همچنین فرآیند تولید آن می‌پردازیم. شما مشتریان عزیز نمونه سازان آفتاب می‌توانید جهت استعلام قیمت انواع مصالح و همچنین خرید قلوه سنگ در کرج (کمالشهر، تهراندشت، هشتگرد) و طارم با شماره 09123679691 تماس حاصل نمایید. همکاران ما در تمامی ایام هفته پاسخگوی شما خواهند بود.

منشا پیدایش قلوه سنگ

  • قلوه سنگ به صورت طبیعی در بستر رودخانه‌ها یافت می‌شود. سنگ‌های بزرگ موجود در مسیر رودخانه‌ها بر اثر فرسایش به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شود و به سبب برخورد با یکدیگر در مسیر حرکت آب نرم و صیقلی می‌گردند اما نکته مهم آن است که به دلیل رعایت قوانین زیست محیطی امکان برداشت این نوع سنگ بدون مجوز میسر نیست برداشت قلوه سنگ از بستر رودخانه‌ها تنها در زمان لای روبی رودخانه‌ها زیر نظر نهادهای مربوطه امکان‌پذیر می‌باشد.
  • به جهت محدود بودن منابع امکان تامین نیاز بازار را به صورت طبیعی مقدور نخواهد بود با گسترش مصرف قلوه سنگ در زمینه‌های مختلف به ویژه در محوطه سازی نیاز به تولید این محصول در کارخانجات تولید شن و ماسه بیش از پیش احساس می‌شود. در طی این فرآیند لاشه سنگ‌های استخراج شده از معادن سنگ به کارخانجات تولید ماسه منتقل می‌شود. در کارخانه تکه سنگ‌های بزرگ توسط دستگاه سنگ شکن به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند قلوه سنگ‌های شکسته شده در ابتدا دارای زوایای تیزی هستند که در طی فرآیندی مشابه آنچه برای قلوه سنگ‌ها در مسیر رودخانه رقم می‌خورد دارای سطحی صاف و صیقلی می‌گردند.

دسته‌بندی‌

  • بر اساس اندازه
  • بر اساس جنس سنگ
  • بر اساس رنگ

بر اساس اندازه

پس از انتقال قلوه سنگ از رودخانه به کارخانه و یا تولید قلوه سنگ به روش مصنوعی محصول به دست آمده سورت شده و در اندازه‌های کوچک متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند.

بر اساس جنس سنگ

جنس لاشه سنگ مصرف شده در فرآیند تولید، رنگ، ویژگی و کاربرد قلوه سنگ را مشخص خواهد کرد قلوه سنگ‌های موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردار است، می‌توان برای مثال به قلوه سنگ تراورتن قرمز، قلوه سنگ تراورتن زرد، قلوه سنگ مرمر سفید، قلوه سنگ مرمریت سبز، قلوه سنگ مرمریت مشکی، قلوه سنگ مرمریت سفید، قلوه سنگ کریستال چینی و… اشاره کرد.

کاربرد قلوه سنگ

قلوه سنگ به صورت گسترده در محوطه سازی باغچه‌ها پیاده‌روها آبنما مورد استفاده قرار می‌گیرد ایجاد و نگهداری فضای سبز در محیط‌های مختلف از جمله باغ‌ها، پارک‌ها، باغچه، روف گاردن (بام سبز) نیازمند صرف زمان لازم و هزینه‌های زیادی است. استفاده از قلوه سنگ سفید علاوه بر کاهش هزینه اولیه دیگر نیازی به نگهداری و آبیاری ندارد. همچنین قلوه سنگ به جهت جلوگیری از کاهش رطوبت و تبخیر آب جایگزین مناسبی برای چمن در کنار نهال و بوته‌ی گیاهان است.

 دیگر کاربردها

  • سنگ فرش
  • ساخت آبنما و حوض
  • محوطه سازی کنار استخر
  • آکواریوم
  • شومینه
  • گابیون
  • روی گلدان

مجموعه کارخانجات شن و ماسه نمونه سازان آفتاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه محصولات با استاندارد ملی آماده فروش انواع شن و ماسه با دوشعبه فعال در شهر کرج و طارم می باشد. شما مخاطبان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت خرید قلوه سنگ (سنگ رودخانه ای) در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم با شماره 09123679691 تماس بگیرید.