قیمت هرتن شن و ماسه کرجشن طبیعی چیست؟

شن طبیعی به سنگریزه‌هایی با ابعاد کوچکتر از قلوه‌سنگ و بزرگ‌تر از ماسه گفته می‌شود که به طور طبیعی در کوهستان‌ها، معادن، بستر رودخانه‌ها و سواحل دریاها و اقیانوس‌ها یافت می‌گردد. این محصول در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی، راهسازی، صنایع فلزی و ساخت شیشه کاربرد فراوانی دارد. در این مطلب با خصوصیات شن طبیعی بیشتر آشنا می‌شویم.
شما مشتریان محترم معدن نمونه سازان آفتاب می توانید برای خرید شن طبیعی در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم و همچنین استعلام قیمت مصالح با شماره 09123679691 تماس حاصل نمایید، همکاران ما در کارخانجات نمونه سازان آفتاب پاسخگوی شما خواهند بود.

شن طبیعی کرج

شن طبیعی چگونه به وجود می‌آید؟

تغییرات دمایی، چرخه‌های انجماد و ذوب و به طور کلی هوازدگی و فرسایش عواملی هستند که به طور تدریجی باعث خرد شدن سنگ‌های زمین می‌شوند. صخره‌ها و سنگ‌های عظیم پس از خرد شدن به وسیله جریان آب و باد جابه‌جا شده و در اثر برخورد با یکدیگر به ذراتی با ظاهر گرد و صیقلی درمی‌آیند. در طی این روند تدریجی، زمین تغییر ظاهر داده و سنگ کوه‌ها به خاک تبدیل می‌گردد.

ذرات خاک بر اساس خصوصیات و اندازه‌ای که دارند در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. شن طبیعی یا اجزای درشت‌دانه خاک، به ذراتی گفته می‌شود که اندازه‌ آن‌ها در محدوده بین 75 تا 4.75 میلی‌متر قرار دارد. البته باید در نظر داشت که طبقه‌بندی اجزای خاک بر اساس استانداردهای معروفی همچون AASHTO، ASTM، Unified و … صورت می‌گیرد که ممکن است اندکی با یکدیگر متفاوت باشند.

کاربرد شن طبیعی

ذرات شن بر اساس خصوصیاتی همچون اندازه، سختی و رنگشان در زمینه‌های مختلف کاربرد دارند. از مصارف تزئینی برای شن‌های رنگی گرفته تا ساخت بتن در صنایع مهم عمرانی می‌توان از شن‌های طبیعی بهره‌ برد. طبق تحقیقات صورت‌گرفته بتن یکی از پرمصرف‌ترین مصالح جهان است که از ترکیب آب، سیمان و سنگدانه‌ها به دست‌ می‌آید. استفاده از شن طبعیی به عنوان پرکننده در مخلوط‌های بتنی و آسفالتی، ضمن این که مقاومت مصالح را بالا می‌برد، هزینه‌های اجرایی را نیز کاهش می‌دهد. در صنایع کشاورزی برای اصلاح خواص خاک، شیشه‌سازی و ریخته‌گری فلزات نیز از شن طبیعی استفاده‌های فراوانی می‌شود.

تفاوت شن طبیعی با شن شکسته

بسیاری از پیمانکاران ساختمانی بهترین شن و ماسه برای تولید بتن را انواع رودخانه‎ای و طبیعی آن می‌دانند که اغلب دارای اندازه‌های یکدست و گردگوشه هستند. اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت زمین و توسعه ساخت‎وسازها استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی، زمین را با مشکلات محیط‌زیستی روبه‌رو ساخته است. از طرفی در تمامی مناطق امکان دسترسی به منابع طبیعی شن و ماسه فراهم نیست و تأمین این مصالح از فواصل دورتر می‌تواند هزینه‌های اجرای پروژه را به طور سرسام‎آوری افزایش دهد. بنابراین در بیشتر مناطق جهان با احداث کارخانجات شن و ماسه، به این نیاز اساسی و روزافزون صنایع به مصالح سنگی پاسخ داده می‌شود.

در این کارخانجات، انواع شن و ماسه به صورت مصنوعی از مصالح سنگی شکسته تولید می‎گردد. بسته به نوع و کاربرد شن و ماسه مورد نیاز، مصالح شکسته باید فرایندهای مختلفی را از سر بگذرانند تا محصولاتی مشابه نمونه‌های طبیعی ایجاد شود.

جمع‌بندی

علاوه بر کیفیت و مرغوبیت شن و ماسه مصرفی، انتخاب منابع برای تأمین مصالح از مهم‌ترین نکاتی است که باید پیش از شروع پروژه به آن پرداخته شود. کارخانجات تولید شن و ماسه نمونه‌سازان آفتاب با هدف تأمین شن و ماسه مصرفی در پروژه‌های عمرانی و راهسازی در منطقه احداث گردیده است. امروزه این مجموعه تولیدی از اصلی‌ترین منابع تأمین شن و ماسه در شهرهای کرج، هشتگرد،گوهردشت،کمال‌‎شهر،تهراندشت و طارم سایر مناطق همجوار به حساب می‌آید.

مجموعه کارخانجات شن و ماسه نمونه سازان آفتاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه محصولات با استاندارد ملی آماده فروش انواع شن و ماسه با دوشعبه فعال در شهر کرج و طارم می باشد. شما مخاطبان عزیز نمونه سازان آفتاب می توانید جهت خرید انواع مصالح ساختمانی در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم ۲۴ ساعت شبانه روز با شماره 09123679691 تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با انواع شن و ماسه مقاله (تفاوت شن و ماسه چیست؟) را مطالعه نمایید.