شن شکسته نخودی

شن شکسته نخودی

قیمت هرتن شن و ماسه کرجشن شکسته نخودی چیست؟

سنگدانه‌های ریز و درشت از مصالح حیاتی در عملیات عمرانی به حساب می‌آیند. سنگدانه‌های طبیعی و مصنوعی همچون شن و ماسه به عنوان پرکننده در تهیه انواع بتن، ملات و مخلوط آسفالتی کاربرد دارند. شن شکسته نخودی محصولی با مشخصات و اندازه مشخص است که عمدتا در کارخانجات شن و ماسه تولید می‌شود و برای استفاده به سایر نقاط حمل می‌گردد. در ادامه این مطلب با شن شکسته نخودی آشنا خواهیم شد.
برای استعلام قیمت انواع مصالح و خرید شن شکسته نخودی در کرج (کمالشهر – تهراندشت – هشتگرد) و طارم با شماره 09123679691 تماس حاصل نمایید، همکاران ما در نمونه سازان آفتاب تمامی ایام هفته پاسخگوی شما خواهند بود.

شن شکسته نخودی کرج

آشنایی با شن شکسته

در گذشته برای انجام فعالیت‌های عمرانی، مصالحی همچون شن و ماسه را به صورت طبیعی از بستر رودخانه‌ها و سواحل دریاها استخراج می‌کردند. این مصالح عمدتا گردگوشه بوده و از کیفیت بالایی برخوردار بودند. امروزه به دلیل افزایش جمعیت جهان و پاسخگو نبودن ظرفیت منابع طبیعی، مصالح سنگی به صورت شکسته در کارخانجات شن و ماسه تولید می‌شوند. تهیه مصالح سنگی از کارخانجات تولید شن وماسه برای مناطقی که به منابع طبیعی دسترسی ندارند، می‌تواند هزینه‌های اجرایی را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

فرآیند تولید شن نخودی

برای تهیه شن شکسته، قطعات سنگی بزرگ را از کوهستان به کارخانجات شن و ماسه منتقل می‌کنند و طی مراحلی همچون خرد کردن در سنگ‌شکن‌ها و عبور از الک‌های بزرگ، دانه‌بندی و سپس عرضه می‌نمایند. ابعاد شن شکسته نخودی بین 6 تا 12 میلی‌متر است و همان طور که از نام آن متوجه می‌شویم، مانند دانه‌های نخود ظاهر کروی‌شکلی دارد.
برای آشنایی بیشتر با انواع شن و ماسه و تفاوت آن ها می توانید مقاله (تفاوت شن و ماسه چیست؟) را در وبلاگ نمونه سازان آفتاب بخوانید.

کاربرد شن نخودی شکسته

از شن شکسته نخودی بسته به خصوصیات ظاهری آن می‌توان در کارهای کشاورزی، عمرانی، ساخت آکواریوم، ایجاد مسیر در فضاهای سبز و محوطه‌ها، ساخت سازه‌های زهکشی و … استفاده نمود. این شن‌ها در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شوند و برای مصارف تزئینی مثل کفپوش آکواریوم، پر کردن گلدان و زیباسازی محوطه‌ها انتخاب مناسبی هستند. استفاده دیگر این مصالح در ساخت انواع نماهای ساختمانی است. همچنین برای محافظت از خاک در مقابل فرسایش و مقابله با انتشار ریزگردها از شن شکسته نخودی به عنوان مالچ استفاده می‌گردد.

جمع‌بندی

شن شکسته نخودی نوعی مصالح سنگی در اندازه‌های کوچک و اغلب به صورت گرد و صیقلی است. این نوع مصالح مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند و عمدتا در آبراه‌ها و صنایع کشاورزی و کارهای تزئینی استفاده می‌شوند. تهیه این نوع شن و ماسه در شهرهای تهراندشت، کمال‌شهر، کرج، هشتگرد و سایر مناطق نزدیک، با وجود کارخانه تولید شن و ماسه نمونه‌سازان آفتاب، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. چرا که مسافت حمل مصالح، تاثیر مستقیمی بر هزینه‌های اجرایی در پروژه‌های مختلف می‌گذارد و تهیه مصالح از محل عرضه نزدیک، به افزایش سرعت اجرا و بهره‌وری پروژه می‌انجامد.

مجموعه کارخانجات شن و ماسه نمونه سازان آفتاب با بیش از 10 سال سابقه درخشان و ارائه محصولات با استاندارد ملی آماده فروش انواع شن و ماسه با دوشعبه فعال در شهر کرج و طارم می باشد.برای استعلام قیمت و خرید با شماره 09123679691 تماس حاصل نمایید.